Az ugrás folyamata

Ugrások a következő helyszíneken lehetségesek:

Állandó:
- Szeged Repülőtér: 6729 Szeged, Bajai út
- Kiskunfélegyháza Soportrepülőtér: Kiskunfélegyháza, VI. körzet tanya, 6100 

Esetenként:
- Békéscsaba Sportrepülőtér: Békéscsaba, Repülőtér 0296/8/A. hrsz., 5600
- Szolnok Sportrepülőtér: Szolnok Kertész utca 41

 

A felkészítés…

Kb. 15-20 perc alatt megismertetlek a felszereléssel, felsegítem rád az ugróruhát és a hevederzetet, majd megtanítalak a szabadeséshez és az ejtőernyő irányításához szükséges alapismeretekre. Az a célom, hogy lépésről lépésre megismertessem veled az ugrás menetét, hogy mindig tudd, mikor mi fog történni. Miután a felkészítés befejeződött, és minden kérdésedre választ kaptál, elindulunk a repülőgép felé. Ha kérted az ugrásod videofilmre rögzítését, akkor a szabadeső operatőr is velünk tart és elkezdi filmre venni az eseményeket.

A repülés…

A repülőgép felszáll a földtől és megkezdődik a 15-20 perces emelkedés. Néha emberek fognak kiugrálni az ajtón, de ne izgasd föl magad, mindannyian ejtőernyősök. A repülőtér közvetlenül Szeged mellett van, ezért az ablakon át kitekintve jól láthatod a várost és a Tisza kanyargó vonalát.

Az ugrás…

Kb. 3-4 perccel a kiugrás előtt a csatolótagokkal összekapcsolom a hevederzeteinket. Amikor kinyílik az ajtó, hallani fogod, ahogy a motor dübörgése a menetszél süvítésével vegyül. Eljött az igazság pillanata. Odaballagunk az ajtóhoz, ahol felveszed a kiugrási pozíciót, majd kidőlünk az ajtón és elkezdünk esni a föld felé, amely ebből a magasságból még oly távolinak látszik. 12 másodperc alatt gyorsulunk fel 200 km/h sebességre. Amint megkezdjük a szabadesést, kidobok egy kisméretű fékernyőt, amely megakadályozza, hogy nagyobb sebességre gyorsuljunk. Ez teszi lehetővé, hogy a szabadeső operatőr lépést tudjon tartani velünk. Ahogy kezded visszanyerni az öntudatodat, úgy törnek elő az érzelmeid, magával ragad a szabadesés semmihez sem hasonlítható élménye, ami kb. fél percig fog tartani. Nem érzed majd, hogy zuhansz, inkább olyan mintha lebegnél több ezer méter magasságban a felhők felett, miközben az arcodba vág a szél. Mámorító pillanatok ezek, miközben nem jut időd a félelemre.

Ereszkedés az ernyő alatt…

1.500 m magasságban nyitom az ejtőernyőt, és szépen visszaváltunk normál sebességre. Az ejtőernyő fokozatosan nyílik ki, ezért nem fog nagyot rántani rajtunk. 6-8 másodperc alatt térünk vissza a fülsiketítő sebességből a csend világába. Most egy nagy, kétszemélyes ejtőernyő alatt lógsz magasan a föld felett. Az ernyő nyílása közben figyeld az operatőrt, ahogy tovább zuhan lefelé, hogy fogalmad legyen róla, milyen sebességed volt pillanatokkal ezelőtt!

Felajánlom, hogy Te magad irányítsd az ejtőernyőt. Ha Te ezt nem szeretnéd, akkor maradok a sofőröd, neked csak hátra kell dőlni, relaxálni és élvezni a látványt. De Te magad is irányíthatod az ernyőt, kipróbálhattok durva fordulókat és pörgéseket is.

A landolás…

Elég gyorsan, kb. 4 perc ereszkedés után fel kell készülnünk a földet érésre. A közhiedelemmel ellentétben, a landolás nem olyan, mintha leugranál, mondjuk egy méter magasságból. Földet éréskor a vízszintes irányú sebességünk nagyobb lesz, mint a függőleges süllyedés, ezért a landolás inkább hasonlítható egy repülőgép leszállásához. Néhány méterrel a föld felett elkezdem lebegtetni az ernyőt (teljesen lehúzom egyszerre mindkét irányítófogantyút), ami drasztikusan lelassítja a